کد خبر: ۲۲۴۹۷
|
۱۲ آبان ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۰
در گفتگو با نبض فناوری؛

آیا تنوع سازی ارز‌های دیجیتال خوب است یا بد؟ | سرمایه‌گذاری تنها از طریق منابع معتبر

کارشناس بازار گفت: سرمایه‌گذاران در حوزه ارز‌های دیجیتال نباید در دام این رمز ارز‌ها بیفتند چرا که تنوع سازی این‌ها دلیلی بر خوب بودن برای سرمایه گذاری نیست بایستی قبل از انجام هر کاری باید شناخت کافی را کسب کرد چرا که ریسک سرمایه‌گذاری در این بخش سرسام آور است.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» ارز‌های دیجیتال و رمزارز‌ها یکی از فناوری‌های کاربردی در عرصه سرمایه‌گذاری است که همه روزه با عناوین متنوعی در بازار ظاهر می‌شوند. برخی از این ارز‌ها به دلیل ارائه خدمات متنوع سرمایه‌گذاران بیشتری را به خود جلب کرده‌اند. به طور حتم واضح و روشن است که هر کسی که برای اولین بار وارد حوزه ارز‌های دیجیتال می‌شود، بلافاصله می‌بیند که پای تعداد زیادی ارز دیجیتال در میان است. بیت کوین، اتریوم، ریپل، لایت کوین، بیت کوین کش، ترون، کاردانو و…. حالا چطور یک سرمایه‌گذار باید تشخیص دهد که کدام یک از آن‌ها برای سرمایه‌گذاری بهتر است؟

در این بین ارز‌هایی هستند که با گذشت چند سال از راه‌اندازی توانستند در بازار طرفداران زیادی را به خود جلب کنند. نگفته نماند سرمایه‌گذاران برای اینکه با اطمینان در این عرصه ورود کنند باید دانش و شناخت کافی داشته باشند.

بازار ارز‌های دیجیتال، یکی از جدیدترین بازار‌های مالی و سرمایه است که تغییر و تحولات عظیمی در دنیای پول، ایجاد کرده‌است. با استفاده از ارز‌های دیجیتال، به راحتی می‌توان معاملات بین المللی را با سرعت بالا و همچنین هزینه‌های کمی، انجام داد.

براساس این گزارش یکی از تحولاتی که بازار ارز‌های دیجیتال به پا کرده، آزادی عملی است که در اختیار سرمایه گذاران قرار داده است؛ اما این به چه معناست؟ سرمایه گذاران در بازار‌های ارز‌های دیجیتالی، سرمایه‌های مالی خود را بدون واسطه‌هایی نظیر بانک، کنترل و مدیریت می‌کنند.

پیشرفت سریع رمز ارزها، بیانگر این است که به زودی به یکی از پایه‌های اصلی اقتصاد، تبدیل خواهند شد، بنابراین یکی از بهترین گزینه‌های سرمایه گذاری، محسوب می‌شوند.

سجاد آزادمنش کارشناس بازار در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» با اشاره به این موضوع گفت: متنوع‌سازی در ارز‌های دیجیتال تقریبا غیرمنطقی است. داستان بازاریابی و واقعیت بنیادی معمولا با هم مطابقت ندارند و ارزیابی صحیح از هر سکه بسیار هزینه‌بر است. سرمایه‌گذاری در آلت کوین‌ها بدون بررسی کد آنها، معادل تنوع‌سازی تصادفی و بدون انجام تحقیقات در اوراق سهام صورتی است. چنین اقدامی فقط ریسک و نوسان را به جای کاهش دادن افزایش می‌دهد و هدف اصلی متنوع‌سازی را خنثی می‌کند.

وی تصریح کرد: سرمایه‌گذاران در حوزه ارز‌های دیجیتال نباید در دام این رمز ارز‌ها بیفتند چرا که تنوع سازی این‌ها دلیلی بر خوب بودن برای سرمایه گذاری نیست بایستی قبل از انجام هر کاری باید شناخت کافی را کسب کرد چرا که ریسک سرمایه‌گذاری در این بخش سرسام آور است.

آزاد منش ادامه داد: اگر تصمیم به سرمایه گذاری در این بازار مالی را گرفتید، لازم است که آموزش ارز‌های دیجیتال را هر چه سریعتر آغاز کنید، زیرا در غیر این صورت به موفقیت در این بازار، دست پیدا نخواهید کرد.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه داشتن یک رمزارز با رشد قیمت خوب ممکن است وسوسه برانگیز باشد، اما هر سرمایه گذار با تجربه‌ای، با سرمایه گذاری در دارایی‌های مختلف به محافظت از خود در برابر ریسک می‌پردازد. توجه داشته باشید که قبل از اضافه کردن کوین مورد نظر به سبد دارایی ارز دیجیتال خود حتما از طریق منابع معتبر در خصوص آن کوین تحقیق کنید و در دام تبلیغات و تحت تاثیر احساسات اقدام نکنید.

ارسال نظرات
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 11 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
وبگردی